Nyt packdesign på Graasten tuber

Graasten er gået fra alu tuber til plast tuber

Indholdet er der ikke ændret ved. Det er præcis lige så godt, som det altid har været. Det er fortsat Graastens unikke opskrifter, som danskerne elsker.

Men vi er gået over til plast tuber i stedet for alu tuber.

Da vores produktionslinje i Gråsten var nedslidt har det været nødvendigt at skifte den ud med en ny og mere effektiv tubelinje.

I den forbindelse har det været naturligt også at tænke ind i en mere fremtidstidsorienteret løsning på emballagen.

Vores tidligere løsning med alutuber har været problematisk, fordi emballagen ofte blev trykket, revnede under brug til gene for jer forbrugere og blev grim. Det har medført et spild i både butikkerne og i produktionen, der ikke er hensigtsmæssigt for hverken miljø eller omkostninger.

Vi forventer, at plastløsningen på sigt kommer til at give bedre muligheder for at optimere til mere og mere klimavenlige løsninger.

Om Stryhns AS
Stryhns AS er i dag et mærkevarehus for mærkerne Stryhn’s Leverpostej, Graasten Salater, K-Salat, Jensens Køkken og Langelænder Pølser, som er resultatet af en række succesfulde opkøb. Virksomheden omsatte i 2017 for 695 mio. kr. indenfor dagligvare og foodservice sektoren og har ca. 400 medarbejdere fordelt på fem lokationer i Danmark.

Stryhns AS er aktivt medlem af DI Fødevarer og Mærkevareleverandørerne (MLDK) og er en del af den familieejede norske koncern Agra, der har aktiviteter i Norge, Sverige og Danmark.

Læs mere på www.stryhns.dk

For yderligere information:
Lars Bo Sthaalros Christiansen
Marketingdirektør, Stryhns A/S
+45 22 10 05 02

Jannie Ravn Madsen
Kommunikationschef
+45 28 94 52 11 – jannie.madsen@stryhns.dk

Del denne nyhed